all mail address your message write your comment show all comments
Doubravník

městys Doubravník

Oficiální stránky

Dnes je: 28.03. 2024 | Poslední články | Mapa stránek | Kalendář | Facebook | Info-seznam |

Úřad městyse:

- Soukromí prodejci

Krátké zprávy:
26/03/24 Školní jídelna
- Jídelní lístek od 01.04…
21/03/24 Charita Tišnov
- Nabídka zaměstnání
20/03/24 Školní jídelna
- Jídelní lístek od 25.03…
Celý přehled   [8]

Petr Koukal

14. tábor Robinsonů - 4. dimenze

07.10.2011

Máte-li chuť, přečtěte si zápisy z naší Táborové kroniky, tak jak byly napsány bez korektury.

Stavění tábora 2. - 8. 7. 2011

Je druhý prázdninový den a my se společně s Tišnovákama scházíme na louce, kde bude postavený tábor. Stavíme hangáry, přenášíme kuchyň, která byla celý rok umístěna u vodárny. Během následujících dní stavíme stožár, latríny, umývárnu, sprchu, stany, tee-pee... Večery trávíme buď pohromadě v tee-pee (hrajeme na kytary, povídáme si, zpíváme...), nebo když jsme unaveni, tak jdeme spát. Tišnováci tu s námi zůstávají do úterý, poté odjíždí, protože je téměř vše postavené. Zůstáváme tu: já, Elza, Bebe, Ijí (od středy), Anča (od čtvrtka), Pú, Klíště, Radar, Mára (do čtvrtka večer, protože je nemocný a musí jet domů), Prófa, Non-stop (od středy). Je to taková pohodička ("pohoda lahoda":-)), po večerech zpíváme, hrajeme na kytary a hrajeme hry...
Za zmínku stojí hra přetahování, která byla v našem podání véélice drastická! (např. Klárka je velmi nebezpečná, protože se pomocí nehtů zaryla dost betálně do Víťovy ruky) :-P

Majda

1. den - 9. 7. 2011

V sobotu ráno se probouzíme, uklízíme a přijíždějí děcka. Věšíme na stožár vlajku a losují se stany, kdo v jakém bude spát. Všichni se zabydlují a dávají si pod podlážky igelity. Na oběd máme stejně jako minulý rok buchtičky s krémem. Po obědě se jdeme koupat do Radešínské Svratky na "koupaliště". Poté svačíme a hrajeme fotbal a ringo. K večeři si každý opéká špekáček, do večerky je volná zábava. V noci je hrozná bouřka a slejvák, takže my co máme slabej spánek toho moc tuto noc nenaspíme.

2. den - 10. 7. 2011

Nedělní ráno začíná odchodem děcek do kostela, po kterém nastává klid a ticho v táboře. Služba nemá až do svačiny co dělat. Po návratu z kostela začínáme s chystáním oběda, se kterým nám pomáhá Šťoura. Po pochvale, jak dobré bylo dnešní jídlo, začíná krátký polední klid. Následuje koupání v rybníku kousek od tábora. Všichni byli "čerství" a plní síly, proto nějaké sporty. Večer zakončujeme den 1. Slavnostním ohněm, na kterém sehrajeme scénku, která zahajuje letošní celotáborovou hru 4. Dimenze.

Klíště

3. den - 11. 7. 2011

Vstávat o prázdninách o šesti je za trest. Naštěstí se Šťoura a Klíště flákají na nákupu, proto budím službu až po celé hodině. Jediné důležité okamžiky byly snídaně, svačina, oběd a večeře. Za zmínku stojí také premiérova hra brännballu, na které jsme nachystali hřiště. Děti se do ní tak zapálily, že po odpolední CTH (hon na mamutici - Moničici) byla sehrána ještě jednou, ovšem o Prd šlo. Bodové (Prdové) hodnocení družinek Dimíci: Wayfarer po 1. Etapě a Brännballu 2 : 2. V pozdních večerních hodinách jsme namíchali dimenzor, který druhý den po zkysnutí mléka činil nesmírné problém...

Ospalý Pú

4. den - 12. 7. 2011

Dnes ráno jsem musel vstávat už v 6. Nebylo to tak zlý, jak jsem si myslel večer. Trochu jsem podcenil přebrání služby, takže jsem musel doplnit obě várnice i barel. U snídaně se nic zvláštního nedělo. Poprvé se otevřela univerzita a myslím, že měla celkem úspěch. Musím zmínit Mončinu taneční fakultu, kterou obdivovali nejen její účastníci. Na oběd byly langoše, které zmizely v rekordním čase...
Odpolední program vyplnila jedna z nejdrsnějších etapovek letošní CTH. Pro mnohé bylo těžké už jen dostat se do dané doby, protože dimensor byl mimořádně nechutný. Byla to sranda hlavně pro vedoucí, kteří horlivě lili vodu na obě skupiny, když se jim snažili naplnit lavory vodou a vyšplouchat chobotničky, které potřebovali na dimensor. Po výborné večeři se ještě všichni dorazili dlouhým brännballem. Dnes v noci měli přijít na přepad Pražáci a tak se i stalo. Alice, která měla hlídku, dobře zareagovala a s vypětím posledních sil Vítek s Nonstopem jednoho chytli. Vůbec nic nám neukradli, ani se nedostali do tábora. Pražáka jsme přivázali ke stožáru, ale nakonec jsme ho pustili a všichni jsme šli spokojeně kolem třetí hodiny spát.

Radar

5. den - 13. 7. 2011

Dnešní vstávání v 6.00 mi dalo hodně zabrat. V noci byl přepad, takže jsme toho moc nenaspali. I když byl budíček posunut až na osmou hodinu, ze stanů vylézali všichni totálně mrtví. Snídaně zmizela ještě rychleji než jindy, protože se kluci dozvěděli, že jsme na ni přizvali i naše přepadávající Pražáky. Ti dorazili pozdě, takže na ně zbyl už jen chleba s pomazánkou (místo šunky). Po překonání počátečních rozpaků si to rozdali Pražáci s náma v brännballu a všemi oblíbené (ale mírně brutální) hře flaška (přetahovaná o tu flašku). Když "kluci z Prahe" kolem jedenácté odjeli, otevřela se opět Univerzita Babák. K obědu byla rajská omáčka, ale protože se maso nechtělo dělat, obědvali jsme až kolem druhé hodiny. Naštěstí se nad náma Bred slitoval, takže jsme o polední klid v jeho řádné délce nepřišli. Po něm měl Štoura připravenou bojovku, která však pro únavu a taky nezapálenost hrajících příliš dobře nedopadla. Svačina pomohla rozproudit děcka natolik, že si dali ještě pár zápasů v brännballu. Mezitím hodná Majda myslela na čistotu našich těl a ohřívala vodu na sprchu. Všichni už byli naprosto vyšťavení, tak začali kluci hrát na kytary. K nám se připojilo ještě hodně zpěváků a stal se z toho velice příjemný večer. K večeři jsme se službou udělali více či méně připálené topinky, které jako všechno ostatní jídlo, velice rychle zmizely. Těsně před večerkou jsme celý tábor připravili na předem hlášenou obrovskou bombu, která v pozdních nočních hodinách také propukla. Stejně jako ty dvě předtím, jsme to ve zdraví zvládli. Těším se na další táborový den.

Elza

6. den - 14. 7. 2011

Po trochu neklidné noci, jelikož byla "nečekaně" bouřka, vypadala ranní obloha pořád smutně a tmavě. To však nebránilo tomu, aby byl klasický budíček a pořádná rozcvička. Po snídani a nástupu byla v plánu procházka po okolí. Vzhledem k počasí se však nikam nešlo, tak byl chvíli volnější program a pak v jídelně vypukla všemi oblíbená hra - slovní baseball. Já jsem chystala oběd, takže nevím přesně, jak to probíhalo, ale podle toho, co se ke mně do kuchyně doneslo a co jsme zaslechla, si to všichni užili a byla sranda. Oběd v podobě květáku a brambor všechny natolik zmohl, že v poledním klidu se do jednoho zalehlo a spalo. Odpoledne propukla bojovka 7 statečných aneb válka holky versus kluci. Následovala svačina a poté se šlo na brännball. Na večeři byla tuňáková pomazánka a pak volný program. Spát se šlo už kolem půl desátý, páč byla v plánu noční etapovka - Pterodaktyl.

Bebe

7. den - 15. 7. 2011

V pátek ráno jsem vstala o něco později, jelikož byla v noci noční hra - tábor jsem probudila také později. Po snídani se hrála hra s GPS. Jedna skupinka šla na trať a hledala souřadnice pomocí GPS a druhá skupinka se šla koupat a poté hrát nějaké hry. Po návratu první skupinky se role prohodily. Na oběd byla čočková polévka a rýžová kaše, poté byl polední klid. Následovala další etapovka - děcka vypily dimensor a dostali se do Starověkého Egypta. Hra probíhala takto-předem bylo určeno několik hodností (otrok, rolník, ...faraon). Každý začal na pozici otroka (měl modrý lístek, kde byl napsán název hodnosti). Postupně si všichni stříhali a dostávali se výš a výš, až do pozice faraona, pak se spočítali body (každá hodnost měla určité ohodnocení). Následovala svačina, dělání dřeva na oheň, brĺnnball. Večer byl slibový oheň - slibovala Mokrá noha, Činča a Markétka. Pak se hrálo na kytary.

Majda

8. den - 16. 7. 2011

Na sobotu 16.7. jsme si pozvali autobus. Přijel v 9 hodin a ohlásil se troubením. Míst v něm bylo 24 a nás asi 33. Vešli jsme se. Cíl cesty Sněžné. Návštěva japonské zahrady a výstavy obrazů a už konečně jdeme směr skály. Dráteníky jsou první. Malinská skála druhá. Dále Lisovská skála, zde se chvíli snažíme o lezení. Pokračujeme na Devět skal a po chvíli hádání pokračujeme směr žákova hora, pramen Svratky, kam jde asi polovina. Zbytek čeká a rybníka u bývalého mlýna Rumpoltova. Pár bláznů se koupe v ledárně. Opět přijíždí autobus a veze nás zpět. Super výlet. Počasí se drželo. Večer byl tradiční a pohodový.

Bred

9. den - 17. 7. 2011

Ráno v neděli mě něco začne šťouchat do zad, zjistím, že to je Johny, tak si říkám "super" a jdu ven. Jarda nám nic z obchodu nedovezl, protože otvírají až o devíti, tak na snídani bylo co se našlo (marmeláda, med, sýr...) Někteří jsme odešli ve tři čtvrtě na osm do kostela a zbytek měl volný program. Po návratu jsme hráli brännball. Na oběd byla úžasná brokolicová polévka, fakt mňamka a nějaké smažené maso, taky suprový. Následoval polední klid a poté etapa z CTH - dobývání hradu. Hráli jsme to na kopci za mohylou, vedoucí proti D a W, kteří sbírali vlajky. Vyhráli Dimíci 75:18 nebo kolik. Po návratu následovali velice chutné jogurty, fakt se hodili po té bojovce. Šli jsme si zahrát brännball, ale předtím odjeli Skippy s Rudou a Akelou a Elza se dostala s výpomocí do potoka. Pak nás čekalo koupání v rybníce a popřání všem dobrou noc. PS: díky Šťourovi za pomoc v kuchyni.

Mára

10. den - 18. 7. 2011

Dnešní pondělní den začal deštivě. Budíček jsme posunuli až na devátou hodinu. Naštěstí to byl první a poslední déšť dneška. Po snídani nachystal Bred v okolí šifrovanou - "král Ašoka" Oběd byl celkem jednoduchý, Jarda dovezl uzené maso a k tomu jsme udělali bramborovou kaši a kyselou okurku. Mňam, mňam. Po poledním klidu jsme hráli Člověče nezlob se, Sába se trochu víc unavila, pořád ji někdo vyhazoval a házela samý pětky. Následovala štafeta, dost dobrá, ne jednoduchá. Skupiny zase vybojovaly nějaké prdy a večer spokojeně usnuly.

Zub

11. den - 19. 7. 2011

Toto ráno byl budíček klasicky v 7.30 hod a potom samozřejmě, jak tomu bývá, když jsem vedoucím dne já, rozcvička. Po snídani a nástupu byla družinová třičtvrtěhodinka a následovaly univerzity. Během univerzity odcházeli postupně děcka na orienťák. Tomu tak bylo až do oběda. Vedoucí si poledního klidu příliš neužili, páč šli chystat odpolední CTH - vykopávky. Kolem půl čtvrté vyrazili Dimíci a Wayfarer na hru, která je zaměstnala až do půl sedmé. My starší jsme si užívali na náměstíčku aktivity, takže jsme měli o zábavu postaráno až až. Po večeři se zahájila druhá etapovka dnešního dne - Chachacha nápoj. Opět zvítězili Dimíci. Pak už byla jen volná zábava a oba týmy se snažily dát dohromady informace, aby mohly složit celý příběh CTH a myslím, že to bylo asi šecko co se událo.

Bebe

12. den - 20. 7. 2011

Dnes ráno to nevypadalo s počasím moc nadějně, ale nakonec nepršelo, až v noci. Po dopolední třičtvrtěhodince byl slovní baseball až do oběda. Oběd byl výbornej, Jarek se Skippy zaperlili... Odpoledne jsme se trochu pobavili návštěvou dědy Bracka a celotáborovkou. Hráli jsme Skrýš a tentokrát vydrtili Dimíci Wayfarery. Lukáš po styku s agresivní včelou skončil v nemocnici. Navečer se zahrálo pár her, jako třeba boj o flašku, ve které Vítek málem zmrzačil Jarka, ale nakonecto přežil... Všichni si pozvypůjčovali od Pohody Asterixe a Obelixe a šlo se spát, až na pár holek, které šly slibovat.

Radar

13. den - 21. 7. 2011

Vstala jsem v 6:45 a šla jsem vařit vodu na čaj. Jelikož pršelo, tak se děti nebudily, každý si určil budíček sám (nejpozději vstala Monča a Radar v 11:15). Postupně se všichni nasnídali a nasvačili a každý si program zvolil sám (hraní her, kytara a zpěv,-). Na oběd jsme měli guláš a volný program pokračoval dále. Věčer jsme si zahráli poslední etapovku - Rok 1575 - děti měly za úkol najít hlavní přísadu dimenzoru: Brutusvymačkalismalinusultravykapalis a nepozorovaně tuto přísadu předat Albertovi, který byl hlídaný strážci. Závěrečná etapovka dopadla dobře a poté se šlo spinkat.

Majda

14. den - 22. 7. 2011

Dnešní den byl pro vedoucího dne naprosto v pohodě- a naštěstí jsem to byla já. Ve službě jsem měla dva chlapy - Máru a Kondora, takže to byla naprostá pohoda, ne že by byli tak zdatní kuchaři, ale dřevo jim šlo dobře a tak jsme se s holkama mohly v klidu ( teda v diskotékovém rytmu hudby hrající ze Šťourova auta) věnovat vaření frankfurtské polévkya kynutých knedlí, které byly dokonalé i bez osolení a bez vajíček. Děcka šly pod vedením Radara, Ijí a Pony na procházku a vrátili se ze Svratky kolem poledne s tím, že tam vykoupili obchod. Odpoledne bylo naprosto pohodové, nedělali jsme kromě sprchování a hraní brännballu nic. Abych nezapomněla, tak za námi přijela Frufru, což bylo samozřejmě velice příjemné. Obě skupiny Wayfarer i Dimíci se během odpoledne a večera snažili dát dohromady definitivní podobu textu, který byl předlohou CTH a mělo to rozhodnout o pořadí a umístění na konci tábora. Jako prvním se to podařilo Dimíkům a tak dostali večer na závěrečném ohni největší krabici zákusků. Wayfarer ovšem také nepřišli zkrátka, stejně jako i my vedoucí jsme zakousli do zákusků. Oheň byl nádherný, ale mě osobně přepadla taková menší vlna melancholie, že už to krásný zase končí a druhý den odjíždíme. U ohně bylo také vyhlášeno bodování stanů, které vyhrála dvojice Granko - Bystrouška. Vlajku největších čuňat si asi zasloužili Johny a Kečup, ale věříme, že to bude za rok lepší.

Elza

15. den - 23. 7. 2011

A je to tady - jak mě se nechce... Děláme normální budíček kolem půl osmé, děcka normálně vstávají a vypadá to, jako by měl začít normální táborový den... JENžE ONO NE!! JE DEN ODJEZDU!!
Hrůza! Vzhledem k tomu, že nás tu není moc, balení probíhá poměrně klidně. Kupodivu, na šňůře zůstává minimum věcí oproti minulým rokům. A tak jsme připraveni vyrazit již hodinu před oficiálním odchodem. Hrajeme tedy pár her a pak už se vydáváme na cestu. Tu si pořádně užíváme, hlavně v Novém Městě na Moravě si zpíváme pod okny co hrdlo ráčí. V Novém Městě děláme pořádnou tržbu v Lidlu a pak na nádraží čekáme na vlak. Cesta je poklidná, hodně z nás usnulo, teda převážně vedoucí.
V Doubravníku se loučíme pokřikem, gilverákem a podáváním rukou mnohými objímáními Co dodat? Tábor byl super a není to jen můj názor.

Elza

Celý článek | přečteno 2.727 x   ohlasů 0 Přidat názor Verze pro tisk Sdílet na Fb

Tyto stránky byly vytvořeny prostřednictvím redakčního systému napsaného v PHP jazyce
a nepoužívají soubory cookies k ukládání uživatelských dat.
validní HTML 4.01 validní CSS 2.1 validní RSS 0.91 ochrana proti s.p.a.m.u
optimalizováno pro prohlížeče SeaMonkey , Firefox , Opera a Yandex
data jsou komprimována metodou (gzip)