Dnes je: 05.12. 2024 | | Poslední články | Mapa stránek | Kalendář | Facebook | Info-seznam | |
v regionech: - Tišnov |
- Bystřice nad Pernštejnem |
03/12/24 Úřední deska - Svolání zastupitelstva |
03/12/24 Úřad městyse - Rozpočtové opatření č.11 |
27/11/24 Farnost - Koncert Vojtěcha Dingy |
- |
- |
- Drůbežárna Prace |
- Mikuláš |
- Nalezený kocourek |
03/12/24 Školní jídelna - Jídelní lístek od 09.12… |
25/11/24 Školní jídelna - Jídelní lístek od 02.12… |
19/11/24 Obřadka Nedv... - Program sezóna 24/25 |
Celý přehled [7] |
Doubravnický zpravodaj |
obsah čísla 02/2024 |
verze pro tisk [ zde ] |
Plnění plánu obnovy
V únoru roku 2012 schválilo Zastupitelstvo městyse Doubravník strategický dokument "Program obnovy městyse Doubravník 2012 - 2014". Nyní, po více jak dvou letech od schválení tohoto dokumentu jsme pro Vás připravili krátký přehled o jeho plnění.
Akce jsou hodnoceny v pořadí, ve kterém byly uvedeny v programu:
Stavba realizována v roce 2013, kolaudační souhlas vydán 27. února 2014, nyní probíhá závěrečné vyhodnocení akce ve vztahu k poskytovatelům dotací (Jihomoravský kraj a Ministerstvo zemědělství ČR). Mimo tuto akci byly navíc z prostředků městyse zainvestovány a realizovány vodovodní a kanalizační přípojky. Dodavatelem stavby byla společnost Mertastav Předklášteří (dle výsledků výběrového řízení), finální úpravu vozovky provedla v rámci subdodávky a. s. Strabag. Náklady na kanalizaci dosáhly částky 10.221.161,- Kč, z toho 387.060,- Kč přípojky z rozpočtu městyse, dotace JMK 5.000.000,- Kč, dotace MZe 1.744.227,- Kč a zbytek vlastní zdroje. Vodovod stál celkem 3.104.152,- Kč, za přípojky uhradil městys 214.860- Kč, dotace z JMK činila 1 mil. Kč a z MZE 492.807,- Kč - doplatek do celkové ceny byl realizován opět z vlastních zdrojů městyse.
V základní škole bylo v roce 2013 vyměněno všech 29 oken v uliční části budovy - zde byla dodána okna dřevěná s ohledem na existenci městské památkové zóny, ve dvorním traktu byla okna a vstupní dveře vyměněny za plastová. Dodavatelem byla firma PKS Žďár nad Sázavou (dle výsledků výběrového řízení). Celkové náklady dosáhly 643.831,- Kč, z toho 150 tis. Kč činila dotace z Jihomoravského kraje.
Na stavbu jsou vydána celkem 3 stavební povolení, v roce 2013 se zrealizovalo prodloužení STL plynovodu, tato část stavby byla zkolaudována a předána (prodána) provozovateli - RWE GasNet, spol. s r. o. Zakázku zhotovila společnost Mertastav Předklášteří na základě objednávky (cena do 200 tis. Kč bez DPH). V letošním roce bylo vypsáno výběrové řízení na zhotovitele, kterým bude společnost COLAS CZ. Celá akce by měla být dokončena v září 2014 a náklady dosáhnou výše 1.259.850,- Kč
Dětské hřiště bylo realizováno v roce 2012; výstavbu provedla firma Tewiko, oplocení a povrch hřiště zajistil městys vlastními pracovníky. V letech 2012 - 2013 byla postavena nová kamenná zeď směrem od hřiště k potoku Rakovec. Náklady na zbudování hřiště činily 267.053,- Kč, oplocení a další svémocně prováděné práce 33.525,- Kč a opěrná zídka 91.973,- Kč v roce 2012 a 110.779,- Kč v roce 2013
Kašna byla v letech 2012 - 2013 zrestaurována, práce provedla firma Marston Brno; náklady činily 339.600,- Kč, z toho podpora Jihomoravského kraje 300 tis. Kč. Nyní zbývá dokončit vodní hospodářství kašny, elektropřípojku, přípojku vody. Na vše je třeba nejprve zpracovat projektovou dokumentaci a získat potřebná povolení.
Na akci je zpracována projektová dokumentace, vydáno stavební povolení. V letošním roce se během nejbližší doby předpokládá vyhlášení výběrového řízení a realizace samotných stavebních prací v termínu září - říjen. Předběžná cenová kalkulace na tuto stavbu činí cca 1,5 mil. Kč.
V roce 2012 byla dokončena oprava střechy kaple na Křížovicích s finanční pomocí DSO Mikroregion Penštejn; jinak nebyly žádné opravy tohoto charakteru realizovány. V roce 2012 městys neúspěšně žádal o dotaci Ministerstvo pro místní rozvoj ČR.
V roce 2013 obdržel městys na tuto akci dotaci ze Státního fondu ŽP ve výši 966.600,- Kč. Z dotace bylo zakoupeno strojní vybavení kompostárny (částečné) a to traktor a překopávač kompostu, celkem za 1.343.171,- Kč. Samotná kompostárna bude zřízena v místě bývalé skládky domovního odpadu a je třeba ji ještě dovybavit potřebnou technikou, zejména se jedná o štěpkovač, čelní nakladač k traktoru a vibrační síto na kompost.
Podobně jako na kompostárnu i na sběrný dvůr obdržel městys dotaci ze SFŽP, akce je stavebně dokončená, dodavatelem stavby byla dle výsledků výběrového řízení společnost Strabag. Zbývá tedy stavbu zkolaudovat a sběrný dvůr může začít sloužit veřejnosti (viz. dále) Celkové náklady stavby dosáhly částky 3.584.384,- Kč, dotace ze SFŽP činí 1.704.240,- Kč.
Akce je projekčně připravena, ale dle rozhodnutí rady nebude po zhodnocení priorit zatím realizována. Zbourány byly trosky bývalých farských chlévů, a jak bylo popsáno výše, staví se opěrné zídky, chystá se i oprava zdi mezi areálem bývalého kravína a farskou zahradou. A je třeba zvážit, jaké bude vlastně využití celého prostranství v budoucnu.
Veřejné osvětlení bylo nově zbudováno na Prudké, na cestě za nádražím a v Sutinách v celkové výši 78.434,- Kč. Obnovilo se částečně i veřejné osvětlení v Luhačovicích. Rekonstrukce a opravy probíhají postupně v závislosti na volných finančních prostředcích, ještě v letošním roce proběhne audit veřejného osvětlení v celé obci, na základě kterého bude možno žádat o finanční podporu.
Akce byla realizována v letech 2012 - 2013 firmou p. Antonína Zadražila. Náklady dosáhly částky 214.184,- Kč.
Tyto dvě akce nebyly realizovány, zejména z důvodu nedostatku financí.
Dokončen v roce 2013 - zhotovitel Ing. arch. Miloslav Sohr, Ph.D. Pořízení nového územního plánu stálo celkem 390 tis. Kč, z toho 135 tis. Kč činila dotace Jihomoravského kraje.
Za roky 2012 - 2014 byly a jsou dokončovány akce investičního charakteru v celkovém finančním objemu 23.380.000,- Kč. Z této částky je 11.493.000,- Kč hrazeno z dotací, které městys získal od Jihomoravského kraje, Ministerstva zemědělství a Státního fondu životního prostředí České republiky (v posledních dnech se podařilo získat z fondu další, téměř dvoumilionovou dotaci na pořízení techniky pro svoz biologicky rozložitelného komunálního odpadu).
Výsledky hlasování za volební okrsek č. 1 - Doubravník:
Počet voličů: 651
Odevzdaných hlasů: 142
Počet platných hlasů: 142
Volební účast: 21,81%
V následující tabulce jsou strany a hnutí seřazeny dle počtu platných hlasů, v případě jejich rovnosti potom dle vylosovaných čísel (subjekty zde neuvedené nezískaly žádný hlas):
pořadí | název strany, hnutí | počet hlasů | % |
---|---|---|---|
1 | Křesťanská a demokratická unie - Čs. strana lidová | 36 | 25,35 |
2 | Česká strana sociálně demokratická | 27 | 19,01 |
3 | Komunistická strana Čech a Moravy | 19 | 13,38 |
4 | ANO 2011 | 15 | 10,56 |
5 | Koalice TOP 09 a STAN | 14 | 9,85 |
6 | Česká pirátská strana | 8 | 5,63 |
7 | Strana zelených | 5 | 3,52 |
8 | Občanská demokratická strana | 4 | 2,81 |
9 | Strana svobodných občanů | 4 | 2,81 |
10 | Klub angažovaných nestraníků | 2 | 1,40 |
11 | LEV 21 - Národní socialisté | 2 | 1,40 |
12 | Česká strana regionů | 2 | 1,40 |
13 | Koalice SP a NO! | 1 | 0,70 |
14 | Ne Bruselu-Národní demokracie | 1 | 0,70 |
15 | Strana zdravého rozumu NECHCEME EURO | 1 | 0,70 |
16 | Úsvit přímé demokracie Tomia Okamury | 1 | 0,70 |
V obci byly přidány dva kontejnery na svoz bioodpadů (pod sokolovnou a na ulici) a jsou nyní sváženy dvakrát týdně, t.j. v pondělí a ve čtvrtek. Kapacita těchto kontejnerů by tedy měla být již dostatečná.
Naproti budově bývalého Svazarmu je nově umístěn kontejner na sběr použitého textilu. Textil je zde možno odkládat zabalený a samozřejmě suchý. Kontejner bude pravidelně vyvážen a po zprovoznění sběrného dvora bude přemístěn tam. Tento sběr je organizován ve spolupráci s Charitou Brno; jestli se ještě vrátíme k tradičnímu a již zažitému sběru textilu s Diakonií Broumov se ukáže až podle zájmu občanů. Asi není třeba připomínat, že do kontejneru patří pouze věci, pro které je určen a je to na něm poměrně výrazně uvedeno.
Za nákupním střediskem je vybudován nový sběrný dvůr. Otevřen bude po dořešení několika málo administrativních záležitostí a po kolaudaci (předpokládáme v průběhu srpna až září t.r.). Odpad do něj budou moci zdarma odvážet občané s trvalým pobytem v Doubravníku či Křížovicích a ti, kteří v naší obci vlastní nemovitosti určené k bydlení či rekreaci. Ve sběrném dvoře bude možné likvidovat celou škálu odpadů. Jsou zde: kontejner na starý papír (který nahradí stávající prostory za školou) na železný šrot (místo dvou kontejnerů u řeky, které se odvezou), na sběr bioodpadů, větví, zbytků dřevní hmoty, dále na plasty, sklo a velkoobjemový odpad.
Zde je nutno připomenout, že nadále platí, že když někdo prodává, kupuje či rekonstruuje nemovitost, musí si kontejner objednat vlastní a není možné vozit tuny velkoobjemového odpadu do sběrného dvora. Dále bude ve sběrném dvoře organizován zpětný odběr elektrozařízení všeho druhu a bude zde možno do zvláštního uzavřeného kontejneru odložit i odpad nebezpečný (vyjma odpadů, které jsou klasifikovány jako zvlášť nebezpečné).
Ve sběrném dvoře nebude možno odkládat stavební odpad, střešní krytinu a stavební suť, dále pak použité léky a léčiva.
Otevírací doba sběrného dvora bude pro veřejnost stanovena zatím na dva dny v týdnu (středa a sobota, vždy odpoledne).
Rada městyse Doubravník rozhodla na své schůzi dne 7. května 2014 vydat nařízení č. 1/2014 , Tržní řád. Toto nařízení upravuje možnosti prodávat zboží a poskytovat služby na vymezených místech mimo zkolaudované provozovny k těmto účelům určené, místa pro nabídku a prodej zboží a poskytování služeb včetně určení provozní doby a třeba vybavenost těchto míst a povinnosti prodejců.
Zejména však tento Tržní řád na celém katastrálním území Doubravník a Křížovice zakazuje tzv. podomní prodej zboží a podomní nabídky služeb. Jedinou výjimkou je v tomto ohledu nabízení kominických služeb, které tato norma připouští. V praxi to znamená, že pokud nastane případ, že někdo předem neohlášený zazvoní u vašeho domu a nabízí Vám ke koupi jakékoliv zboží, či službu, jednoznačně se dopouští přestupku proti tomuto nařízení.
Takového prodejce je třeba na tuto skutečnost nejprve důrazně upozornit, a pokud nebude chtít toto upozornění respektovat, kontaktovat Policii ČR.
Zdeněk Šikula
V měsících dubnu a květnu 2014 jsme se naposledy rozloučili
Čest jejich památce!
Marie Němcová